Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2010 | Original Paper | Uitgave 2/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2010

BASC-2 PRS Profiles for Students with High-Functioning Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2010
Auteurs:
Martin A. Volker, Christopher Lopata, Audrey M. Smerbeck, Valerie A. Knoll, Marcus L. Thomeer, Jennifer A. Toomey, Jonathan D. Rodgers

Abstract

BASC-2 PRS profiles of 62 children with high-functioning autism spectrum disorders (HFASDs) were compared with those of 62 typically-developing children matched by age, gender, and ethnicity. Results indicated that, except for the Somatization, Conduct Problems, and Aggression scales, significant differences were found between the HFASD and typically-developing groups on all PRS scores. Mean HFASD scores were in the clinically significant range on the Behavioral Symptoms Index, Atypicality, Withdrawal, and Developmental Social Disorders scales. At-risk range HFASD means were obtained on the Adaptive Skills composite, all adaptive scales, remaining content scales (except Bullying), and Hyperactivity, Attention Problems, and Depression clinical scales. Screening indices suggested that the Developmental Social Disorders scale was highly effective in differentiating between the two groups.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2010 Naar de uitgave