TODO: Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

24. Bang voor een conflict?

Hoe je kunt leren van gedoe in de samenwerking

Auteurs : Ido van der Waal, Dr. Noks Nauta

Gepubliceerd in: Professionaliteit in de zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Wie heeft er nog nooit een conflict gehad? De meeste mensen zouden deze vraag graag positief willen beantwoorden, maar bijna niemand zal dat kunnen. Veel mensen willen een conflict het liefst vermijden of zo snel mogelijk vergeten. Het zorgt namelijk voor onplezierige gevoelens als onzekerheid, boosheid en controleverlies. Als je anders naar een conflict durft te kijken, namelijk als een kans om zaken anders of beter aan te pakken, kan dit je beeld en je gevoel over een conflictsituatie beïnvloeden. Je moet dan wel hebben geleerd om te gaan met tegenspraak. Als je dat kunt, kun je zien dat gedoe, irritaties, onenigheden en conflicten een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan een betere samenwerking in de zorg. Soms met hulp van een arbeidsmediator.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Bang voor een conflict?
Auteurs
Ido van der Waal
Dr. Noks Nauta
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2582-5_24