Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2007 | Original Paper | Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007

Awareness of Single and Multiple Emotions in High-functioning Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2007
Auteurs:
Carolien Rieffe, Mark Meerum Terwogt, Katerina Kotronopoulou

Abstract

This study examined emotional awareness in children with autism. Twenty-two high functioning children with autism (mean age 10 years and 2 months) and 22 typically developing children, matched for age and gender, were presented with the four basic emotions (happiness, anger, sadness and fear) in single and multiple emotion tasks. Findings suggest that children with autism have difficulties identifying their own emotions and less developed emotion concepts (which causes an impaired capacity to differentiate between one’s emotions within the negative spectrum). The outcome seems to point more to a single emotion perspective within the negative domain, with a more prominent position of fear in children with autism than in typically developing children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007 Naar de uitgave