Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-05-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Awareness and Knowledge Associated with Autism Spectrum Disorders Among University Students in Zambia

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Tamara Chansa-Kabali, Joachim Nyoni, Henry Mwanza
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04044-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Experiences with Autism Spectrum Disorders (ASDs) in sub-Saharan Africa are characterized with lots of uncertainty, including lack of awareness and knowledge. This study examined ASD awareness and knowledge among 488 University of Zambia undergraduate students using an autism awareness and knowledge survey. Study findings on awareness revealed a high proportion of students—seventy-nine percent (79%) had never heard of ASD before the survey. Significant variation in aspects of ASD knowledge was explained by gender, having children, internet use and school of study. Implications of low levels of ASD awareness and knowledge is a call to invest in ASD awareness campaigns through different platforms in order to promote ASD knowledge that translates into increased ASD understanding for better service provision in Zambia.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 27 kb)
10803_2019_4044_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave