Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007

Autobiographical Memory and Social Problem-solving in Asperger Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2007
Auteurs:
Lorna Goddard, Patricia Howlin, Barbara Dritschel, Trishna Patel

Abstract

Difficulties in social interaction are a central feature of Asperger syndrome. Effective social interaction involves the ability to solve interpersonal problems as and when they occur. Here we examined social problem-solving in a group of adults with Asperger syndrome and control group matched for age, gender and IQ. We also assessed autobiographical memory, on a cueing task and during social problem-solving, and examined the relationship between access to specific past experiences and social problem-solving ability. Results demonstrated a social problem-solving impairment in the Asperger group. Their solutions were less detailed, less effective and less extended in time. Autobiographical memory performance was also impaired with significantly longer latencies to retrieve specific memories and fewer specific memories retrieved in comparison to controls.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007 Naar de uitgave