Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2008 | Original Paper | Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008

Autism Treatment Survey: Services Received by Children with Autism Spectrum Disorders in Public School Classrooms

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Kristen L. Hess, Michael J. Morrier, L. Juane Heflin, Michelle L. Ivey

Abstract

The Autism Treatment Survey was developed to identify strategies used in education of children with autism spectrum disorders (ASD) in Georgia. Respondents of the web-based survey included a representative sample of 185 teachers across the state, reporting on 226 children with ASD in grades preschool-12th. The top five strategies being used in Georgia (Gentle Teaching, sensory integration, cognitive behavioral modification, assistive technology, and Social StoriesTM) are recognized as lacking a scientific basis for implementation. Analysis revealed the choice of strategies varied by grade level and classroom type (e.g., general education, special education). Results highlight clear implications for preservice and inservice educator training, and the need for continued research to document evidence-based strategy use in public schools for students with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008 Naar de uitgave