Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-01-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2020 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

Autism Symptoms, Executive Functioning and Academic Progress in Higher Education Students

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Renée Dijkhuis, Leo de Sonneville, Tim Ziermans, Wouter Staal, Hanna Swaab
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Many students with autism spectrum disorders (ASDs) attending higher education drop out prematurely. The predictive value of self-reported daily executive functioning (EF) and (cognitive) performance-based EF (mental flexibility and working memory) for academic progress was evaluated in 54 young adults with ASD (Mage = 22.5, SD = 2.4, 72% male). Regression analyses showed that autism symptom severity explained 12% of variance in academic progress, which was raised to 36% by adding self-reported daily EF, and to 25% by adding performance-based EF. It is suggested that EF is a candidate marker for academic progress in higher education students with ASD and a candidate target for early intervention.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave