Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-11-2019 | Original Paper | Uitgave 2/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2020

Autism Spectrum Disorder Symptoms and Bullying Victimization Among Children with Autism in the United States

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2020
Auteurs:
Danequa L. Forrest, Rhiannon A. Kroeger, Samuel Stroope
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) experience more frequent bullying victimization compared to their neurotypical peers. This study used the 2011 Survey of Pathways to Diagnosis and Services to examine associations between six Children’s Social Behavior Questionnaire (CSBQ) subscales and bullying victimization among 1057 children with ASD. Bivariate results showed significant correlations between each CSBQ subscale and more frequent bullying victimization. Yet results from multinomial logistic regression models indicated that after adjusting for all CSBQ subscales and covariates, two of the CSBQ subscales remained significantly associated with greater risk of bullying victimization: not being optimally tuned to the social situation, and resistance to changes. Implications for future research and efforts toward reducing bullying victimization among children with ASD are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2020 Naar de uitgave