Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-06-2015 | Original Paper | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Autism Spectrum Disorder Symptoms Among Children Enrolled in the Study to Explore Early Development (SEED)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
Lisa D. Wiggins, Susan E. Levy, Julie Daniels, Laura Schieve, Lisa A. Croen, Carolyn DiGuiseppi, Lisa Blaskey, Ellen Giarelli, Li-Ching Lee, Jennifer Pinto-Martin, Ann Reynolds, Catherine Rice, Cordelia Robinson Rosenberg, Patrick Thompson, Marshalyn Yeargin-Allsopp, Lisa Young, Diana Schendel

Abstract

This study examined the phenotypic profiles of children aged 30–68 months in the Study to Explore Early Development (SEED). Children classified as autism spectrum disorder (ASD), developmental delay (DD) with ASD symptoms, DD without ASD symptoms, and population comparison (POP) differed significantly from each other on cognitive, adaptive, behavioral, and social functioning and the presence of parent-reported conditions. Children with ASD and DD with ASD symptoms had mild to severe ASD risk on several measures compared to children with other DD and POP who had little ASD risk across measures. We conclude that children in SEED have varying degrees of ASD impairment and associated deficits. SEED thus provides a valuable sample to explore ASD phenotypes and inform risk factor analyses.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015 Naar de uitgave