Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-12-2018 | Original Paper | Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019

Autism Spectrum Disorder and the Experience of Traumatic Events: Review of the Current Literature to Inform Modifications to a Treatment Model for Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Alexia Stack, Joseph Lucyshyn
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Children with autism incur trauma and have increased vulnerabilities for experiencing trauma. This paper summarizes the current literature in the study of trauma in typically developing children and those with autism. A treatment model for children with autism, drawing on components from cognitive behavior therapy (CBT), trauma-focused CBT, and CBT to teach emotion regulation and treat anxiety in children with autism is suggested. Components include: (a) Functional Behavior Assessment; (b) behavior plans and behavioral skills training; (c) teaching emotion regulation; (d) exposure therapy; (e) cognitive restructuring; (f) parent and child support between sessions; (g) safety plan; and (h) programming for generalization and maintenance. Future research should establish evidence-based treatment of trauma in this population by evaluating the modified treatment package.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019 Naar de uitgave