Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-10-2018 | Original Paper | Uitgave 3/2019 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Autism Scientists’ Reflections on the Opportunities and Challenges of Public Engagement: A Qualitative Analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Gregory Hollin, Warren Pearce

Abstract

This article draws upon qualitative interviews in order to examine how UK based research psychologists understand public engagement activities and interactions with autistic advocates. Researchers describe public engagement as difficult and understand these difficulties as stemming from autistic impairments. In particular, it is reported that a heterogeneity of autism impairments means there is little agreement on the form research should take, while socio-communicative impairments make interactions difficult. Conversely, researchers describe autistic individuals as having the capacity to positively influence research. In this paper we discuss the nature of these claims and stress the need for autism-specific modes of engagement to be developed.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave

Brief Communication

Social Conformity in Autism