Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2009 | Original Paper | Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009

Autism and Dimensionality: Differences Between Copying and Drawing Tasks

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2009
Auteurs:
Elizabeth Sheppard, Danielle Ropar, Peter Mitchell

Abstract

Previous research suggests individuals with autism may be less influenced by a three-dimensional interpretation when copying line drawings (Sheppard et al. J Autism Dev Disord 37:1913–1924, 2007). The current research aimed to determine whether this reduced dimensionality effect extends to drawings of an actual object. Twenty-four children and adolescents with autism and 24 comparison participants copied one line drawing with no depth cues, line drawings with a three-dimensional interpretation, and drew a actual three-dimensional object. Participants with autism were less influenced by three-dimensionality on the copying tasks but were equally affected when drawing the actual object. This suggests that any advantage for three-dimensional drawing in non-savant individuals with autism is confined to situations when the individual copies a line drawing with depth cues.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009 Naar de uitgave