Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2009 | Original Paper | Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009

Autism and Dimensionality: Differences Between Copying and Drawing Tasks

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2009
Auteurs:
Elizabeth Sheppard, Danielle Ropar, Peter Mitchell

Abstract

Previous research suggests individuals with autism may be less influenced by a three-dimensional interpretation when copying line drawings (Sheppard et al. J Autism Dev Disord 37:1913–1924, 2007). The current research aimed to determine whether this reduced dimensionality effect extends to drawings of an actual object. Twenty-four children and adolescents with autism and 24 comparison participants copied one line drawing with no depth cues, line drawings with a three-dimensional interpretation, and drew a actual three-dimensional object. Participants with autism were less influenced by three-dimensionality on the copying tasks but were equally affected when drawing the actual object. This suggests that any advantage for three-dimensional drawing in non-savant individuals with autism is confined to situations when the individual copies a line drawing with depth cues.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009 Naar de uitgave