Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2008 | Original Paper | Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008

Audiovisual Processing in Children with and without Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2008
Auteurs:
Elizabeth A. Mongillo, Julia R. Irwin, D. H. Whalen, Cheryl Klaiman, Alice S. Carter, Robert T. Schultz
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-007-0521-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Fifteen children with autism spectrum disorders (ASD) and twenty-one children without ASD completed six perceptual tasks designed to characterize the nature of the audiovisual processing difficulties experienced by children with ASD. Children with ASD scored significantly lower than children without ASD on audiovisual tasks involving human faces and voices, but scored similarly to children without ASD on audiovisual tasks involving nonhuman stimuli (bouncing balls). Results suggest that children with ASD may use visual information for speech differently from children without ASD. Exploratory results support an inverse association between audiovisual speech processing capacities and social impairment in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008 Naar de uitgave