Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-03-2019 | Original Paper

Audiovisual Media Content Preferences of Children with Autism Spectrum Disorders: Insights from Parental Interviews

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Nicole Martins, Andy King, Rebecca Beights
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Most research on the media use of children with autism spectrum disorder (ASD) focuses on media device use and less on content preferences of these children. We interviewed parents (N = 31) of children with ASD to examine parental observations of their children’s audiovisual media content preferences. Thematic analysis of the in-depth interviews found children with ASD preferred media content with features aimed at younger audiences. Parents also reported that content that fostered imitation was appealing to their children, occasionally with observable benefits (e.g., verbalizing words of favorite characters). Additionally, parents indicated that ease of control (e.g., content repetition) and ease of use (e.g., accessibility) made mainstream appealing to their children. Parents reported limited awareness of apps designed specifically for children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel