Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-11-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

Attention Training in Autism as a Potential Approach to Improving Academic Performance: A School-Based Pilot Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Mayra Muller Spaniol, Lilach Shalev, Lila Kossyvaki, Carmel Mevorach

Abstract

This study assessed the effectiveness of an attention intervention program (Computerized Progressive Attentional Training; CPAT) in improving academic performance of children with ASD. Fifteen 6–10 year olds with ASD attending a mainstream and a special school were assigned to an experimental (CPAT; n = 8) and active control (computer games; n = 7) group. Children were assessed pre- and post-intervention on measures of behavioural symptoms, cognitive skills and academic performance. The intervention was conducted in school twice a week for 8 weeks. Children in the CPAT group showed cognitive and academic improvements over and above the active control group, while children in both groups showed improvements in behaviour. Results suggest that attention training is a feasible approach to improving academic performance in this population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018 Naar de uitgave