Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007

Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Behavioral Inhibition: A Meta-Analytic Review of the Stop-signal Paradigm

Tijdschrift:
Research on Child and Adolescent Psychopathology > Uitgave 5/2007
Auteurs:
R. Matt Alderson, Mark D. Rapport, Michael J. Kofler

Abstract

Deficient behavioral inhibition (BI) processes are considered a core feature of attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD). This meta-analytic review is the first to examine the potential influence of a wide range of subject and task variable moderator effects on BI processes—assessed by the stop-signal paradigm—in children with ADHD relative to typically developing children. Results revealed significantly slower mean reaction time (MRT), greater reaction time variability (SDRT), and slower stop-signal reaction time (SSRT) in children with ADHD relative to controls. The non-significant between-group stop-signal delay (SSD) metric, however, suggests that stop-signal reaction time differences reflect a more generalized deficit in attention/cognitive processing rather than behavioral inhibition. Several subject and task variables served as significant moderators for children’s mean reaction time.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007 Naar de uitgave