Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007

Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Behavioral Inhibition: A Meta-Analytic Review of the Stop-signal Paradigm

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 5/2007
Auteurs:
R. Matt Alderson, Mark D. Rapport, Michael J. Kofler

Abstract

Deficient behavioral inhibition (BI) processes are considered a core feature of attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD). This meta-analytic review is the first to examine the potential influence of a wide range of subject and task variable moderator effects on BI processes—assessed by the stop-signal paradigm—in children with ADHD relative to typically developing children. Results revealed significantly slower mean reaction time (MRT), greater reaction time variability (SDRT), and slower stop-signal reaction time (SSRT) in children with ADHD relative to controls. The non-significant between-group stop-signal delay (SSD) metric, however, suggests that stop-signal reaction time differences reflect a more generalized deficit in attention/cognitive processing rather than behavioral inhibition. Several subject and task variables served as significant moderators for children’s mean reaction time.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2007 Naar de uitgave