Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-02-2016 | Original Paper | Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Attention Bias to Emotional Faces Varies by IQ and Anxiety in Williams Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Lauren M. McGrath, Joyce M. Oates, Yael G. Dai, Helen F. Dodd, Jessica Waxler, Caitlin C. Clements, Sydney Weill, Alison Hoffnagle, Erin Anderson, Rebecca MacRae, Jennifer Mullett, Christopher J. McDougle, Barbara R. Pober, Jordan W. Smoller
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2748-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Individuals with Williams syndrome (WS) often experience significant anxiety. A promising approach to anxiety intervention has emerged from cognitive studies of attention bias to threat. To investigate the utility of this intervention in WS, this study examined attention bias to happy and angry faces in individuals with WS (N = 46). Results showed a significant difference in attention bias patterns as a function of IQ and anxiety. Individuals with higher IQ or higher anxiety showed a significant bias toward angry, but not happy faces, whereas individuals with lower IQ or lower anxiety showed the opposite pattern. These results suggest that attention bias interventions to modify a threat bias may be most effectively targeted to anxious individuals with WS with relatively high IQ.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 20 kb)
10803_2016_2748_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016 Naar de uitgave