Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2015 | Original Paper | Uitgave 8/2015

Journal of Child and Family Studies 8/2015

Attachment Orientations and the Development of Israeli Elementary School-Age Children: The Role of Dependent Relationship

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 8/2015
Auteur:
Limor Goldner

Abstract

Associations between attachment orientations and development throughout the school year were explored in 167 Israeli elementary school-age children (mean age 9.58, range 8–12). Using a person-centered approach, the findings indicate differences in children’s development as a function of their attachment orientation. Consistent with hypotheses, children characterized by a balanced relationship with their mothers exhibited the highest level of adjustment mainly in the emotional and the social realms in the beginning and at the end of the year. However, contrary to predictions, children characterized by a dependent relationship with their mothers made more progress in these areas during the year than children who were characterized by either a balanced or a distant relationship. These findings are discussed from a cultural perspective.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2015

Journal of Child and Family Studies 8/2015 Naar de uitgave