Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2009 | Original Paper | Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009

Attachment and Symbolic Play in Preschoolers with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2009
Auteurs:
Inbal Marcu, David Oppenheim, Nina Koren-Karie, Smadar Dolev, Nurit Yirmiya

Abstract

The association between attachment and symbolic play was examined in a sample of 45 preschool age boys with autism spectrum disorders. Attachment was assessed using the strange situation procedure, and the frequency, duration, diversity and complexity of child-initiated symbolic play was assessed from observations of mother–child interactions during free play and doll play. We hypothesized that children with secure attachments will score higher on measures of symbolic play compared to children with insecure attachments, and that children with organized attachments will also score higher on measures of symbolic play compared to children with disorganized attachments. Only the second hypothesis received support, and the reasons for this, as well as the implications of the findings for attachment theory, are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009 Naar de uitgave