Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2012 | Original Paper | Uitgave 1/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2012

Associations Between Syntax and the Lexicon Among Children With or Without ASD and Language Impairment

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2012
Auteurs:
Karla K. McGregor, Amanda J. Berns, Amanda J. Owen, Sarah A. Michels, Dawna Duff, Alison J. Bahnsen, Melissa Lloyd

Abstract

Five groups of children defined by presence or absence of syntactic deficits and autism spectrum disorders (ASD) took vocabulary tests and provided sentences, definitions, and word associations. Children with ASD who were free of syntactic deficits demonstrated age-appropriate word knowledge. Children with ASD plus concomitant syntactic language impairments (ASDLI) performed similarly to peers with specific language impairment (SLI) and both demonstrated sparse lexicons characterized by partial word knowledge and immature knowledge of word-to-word relationships. This behavioral overlap speaks to the robustness of the syntax–lexicon interface and points to a similarity in the ASDLI and SLI phenotypes.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2012 Naar de uitgave