Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-02-2018 | Original Paper | Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018

Associations Between Emotion Regulation and Social Impairment in Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Samantha F. Goldsmith, Elizabeth Kelley
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3483-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

In typically-developing (TD) individuals, effective emotion regulation strategies have been associated with positive outcomes in various areas, including social functioning. Although impaired social functioning is a core criterion of Autism Spectrum Disorder (ASD), the role of emotion regulation ability in ASD has been largely ignored. This study investigated the association between emotion regulation and ASD symptomatology, with a specific emphasis on social impairment. We used parent-report questionnaires to assess the regulatory strategies and symptom severity of 145 youth with ASD. Results showed that: (1) more effective emotion regulation, defined by greater use of reappraisal, predicted less severe ASD symptomatology, and (2) greater use of reappraisal predicted less severe social impairment. Suppression was not predictive of general symptomatology or social functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018 Naar de uitgave