Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Original Paper | Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012

Assessment of the Prerequisite Skills for Cognitive Behavioral Therapy in Children with and Without Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2012
Auteurs:
Athena Lickel, William E. MacLean Jr., Audrey Blakeley-Smith, Susan Hepburn

Abstract

The purpose of this study was to assess the cognitive skills of children with autism spectrum disorders (ASD) thought to be necessary for Cognitive Behavioral Therapy (CBT). Forty children with ASD and forty age-matched typically developing children between the ages of 7–12 years participated. Groups were comparable with regard to nonverbal IQ, but children with ASD had significantly lower verbal IQ. Children completed three CBT-related tasks requiring emotion recognition, discrimination among thoughts, feelings and behaviors, and cognitive mediation. With the exception of the emotion recognition task, children with ASD performed comparably to typically developing children and with a high rate of accuracy.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012 Naar de uitgave