Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2009 | Original Paper | Uitgave 4/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2009

Assessment of Autism in Community Settings: Discrepancies in Classification

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2009
Auteurs:
Marian E. Williams, Monique Atkins, Tamara Soles

Abstract

Review of 78 evaluations for 29 young children examined practices used in assessment of autism spectrum disorders in three settings: public schools, developmental disabilities eligibility determinations, and our hospital-based early childhood mental health program. While similar rates of classification of autism spectrum disorders were found across sites, the rate of agreement by different evaluators for individual children was only 45%. Further, most community evaluators did not follow best practice guidelines nor use autism diagnostic tools with established psychometric properties. In this sample of primarily Latino, Spanish-speaking children, most community evaluators did not document assessment of the child in their native language, nor address the impact of language in their assessments.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2009 Naar de uitgave