Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-06-2020 | Original Article | Uitgave 2/2021 Open Access

Child Psychiatry & Human Development 2/2021

Assessing the Measurement Invariance of the Inventory of Callous-Unemotional Traits in School Students in China and the United Kingdom

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 2/2021
Auteurs:
Jennifer L. Allen, Yiyun Shou, Meng-Cheng Wang, Elisabeth Bird
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The current study investigated the measurement invariance of the Inventory of Callous-Unemotional Traits in school-attending youth in the UK (N = 437) and China (N = 364). The original 24-item ICU and five shortened versions proposed in previous studies were tested and compared using confirmatory factor analysis in the UK sample. Results indicated that the original ICU was a poor fit in the UK sample. A shortened, 11-item version (ICU-11) featuring two factors (Callousness and Uncaring) provided the best fit and was invariant across gender in both the UK and Chinese samples. Comparisons of the ICU-11 in UK and Chinese school children revealed a similar item-factor combination and factor loadings, but different item thresholds. Findings indicate that the ICU-11 may be a preferable alternative to the original version, but that average ICU-11 scores may have a different meaning in the UK and China.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2021

Child Psychiatry & Human Development 2/2021 Naar de uitgave