Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Original Article | Uitgave 5/2007

Cognitive Therapy and Research 5/2007

Assessing Anxious Self-Talk in Youth: The Negative Affectivity Self-Statement Questionnaire–Anxiety Scale

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 5/2007
Auteurs:
Erica D. Sood, Philip C. Kendall

Abstract

Investigated the development and utility of the Negative Affectivity Self-Statement Questionnaire—Anxiety Scale (NASSQ-A) for youth. Participants in the initial anxiety-disordered (AD) sample were 68 children with a principal diagnosis of generalized anxiety disorder (GAD) or social phobia (SP), and participants in the non anxiety-disordered (NAD) sample were 37 children with no anxiety or mood disorder. Findings were then cross-validated on an additional sample of 138 children with a principal diagnosis of GAD or SP. Thirty-three negative self-statements were found to separate anxious from non-anxious participants, and were combined to form the NASSQ-A. Using Receiver Operating Characteristics (ROC) analyses, a NASSQ-A cutoff score of 49 was determined to be optimal for identifying anxiety-disordered youth. Findings are discussed with regard to the assessment of self-talk in anxiety disorders.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2007

Cognitive Therapy and Research 5/2007 Naar de uitgave