Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Hoofdstuk

As II – De relationele context

Auteur : ZERO TO THREE

Gepubliceerd in: DC:0-5

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

As II wordt gebruikt om de context van de relatie van de baby/het jonge kind met de ouders/verzorgers te beschrijven. Gezien het cruciale belang van de ouder/verzorger-kindrelatie voor de ontwikkeling en de gezondheid van baby/s/jonge kinderen dient de relatiecontext meegenomen te worden bij elke beoordeling van baby’s/jonge kinderen. Het gebruik van deze as ondersteunt het systematisch in kaart brengen van de ouder/verzorger-kindrelaties (deel A) en van de bredere verzorgende opvoedomgeving, inclusief gedeeld ouderschap, broers/zussen en andere belangrijke familierelaties die de ontwikkeling van de baby/het jong kind beïnvloeden (deel B).
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Voetnoten
1
Hierbij dient men echter wel de procedures van de landelijk geldende regelgeving te volgen. [Toevoeging bij Nederlandse vertaling].
 
Metagegevens
Titel
As II – De relationele context
Auteur
ZERO TO THREE
Copyright
2020
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2366-1_9