Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2020 | OriginalPaper | Hoofdstuk

As II – De relationele context

Auteur: ZERO TO THREE

Gepubliceerd in: DC:0-5

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

As II wordt gebruikt om de context van de relatie van de baby/het jonge kind met de ouders/verzorgers te beschrijven. Gezien het cruciale belang van de ouder/verzorger-kindrelatie voor de ontwikkeling en de gezondheid van baby/s/jonge kinderen dient de relatiecontext meegenomen te worden bij elke beoordeling van baby’s/jonge kinderen. Het gebruik van deze as ondersteunt het systematisch in kaart brengen van de ouder/verzorger-kindrelaties (deel A) en van de bredere verzorgende opvoedomgeving, inclusief gedeeld ouderschap, broers/zussen en andere belangrijke familierelaties die de ontwikkeling van de baby/het jong kind beïnvloeden (deel B).

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

DC: 0-5

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

BSL e-book collectie GGZ

Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Voetnoten
1
Hierbij dient men echter wel de procedures van de landelijk geldende regelgeving te volgen. [Toevoeging bij Nederlandse vertaling].
 
Metagegevens
Titel
As II – De relationele context
Auteur
ZERO TO THREE
Copyright
2020
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2366-1_9