Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2009 | Empirical Research | Uitgave 7/2009

Journal of Youth and Adolescence 7/2009

Are Teens “Post-Gay”? Contemporary Adolescents’ Sexual Identity Labels

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 7/2009
Auteurs:
Stephen T. Russell, Thomas J. Clarke, Justin Clary

Abstract

Recent reports suggest that historically typical sexual identity labels—“gay,” “lesbian” and “bisexual”—have lost meaning and relevance for contemporary adolescents. Yet there is little empirical evidence that contemporary teenagers are “post-gay.” In this brief study we investigate youths’ sexual identity labels. The Preventing School Harassment survey included 2,560 California secondary school students administered over 3 years: 2003–2005. We examined adolescents’ responses to a closed-ended survey question that asked for self-reports of sexual identity, including an option to write-in a response; we content analyzed the write-in responses. Results suggest that historically typical sexual identity labels are endorsed by the majority (71%) of non-heterosexual youth. Some non-heterosexual youth report that they are “questioning” (13%) their sexual identities or that they are “queer” (5%); a small proportion (9%) provided alternative labels that describe ambivalence or resistance to sexual identity labels, or fluidity in sexual identities. Our results show that lesbian, gay, and bisexual identities remain relevant for contemporary adolescents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2009

Journal of Youth and Adolescence 7/2009 Naar de uitgave