Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-02-2017 | S.I. : Anxiety in Autism Spectrum Disorders | Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017

Are Generalized Anxiety and Depression Symptoms Associated with Social Competence in Children with and without Autism Spectrum Disorder?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2017
Auteurs:
Krista Haley Smith Johnston, Grace Iarocci

Abstract

Generalized anxiety and depression symptoms may be associated with poorer social outcomes among children with Autism Spectrum Disorder (ASD) without intellectual disability. The goal of this study was to examine whether generalized anxiety and depression symptoms were associated with social competence after accounting for IQ, age, and gender in typically developing children and in children with ASD. Results indicated that for the TD group, generalized anxiety and depression accounted for 38% of the variance in social competence and for children with ASD, they accounted for 29% of the variance in social competence. However, only depression accounted for a significant amount of the variance. The findings underscore the importance of assessing the social impact of internalizing symptoms in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017 Naar de uitgave