Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-12-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2016 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2016

Are Children with Autism Spectrum Disorder Initially Attuned to Object Function Rather Than Shape for Word Learning?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2016
Auteurs:
Charlotte Field, Melissa L. Allen, Charlie Lewis

Abstract

We investigate the function bias—generalising words to objects with the same function—in typically developing (TD) children, children with autism spectrum disorder (ASD) and children with other developmental disorders. Across four trials, a novel object was named and its function was described and demonstrated. Children then selected the other referent from a shape match (same shape, different function) and function match (same function, different shape) object. TD children and children with ASD were ‘function biased’, although further investigation established that having a higher VMA facilitated function bias understanding in TD children, but having a lower VMA facilitated function bias understanding in children with ASD. This suggests that children with ASD are initially attuned to object function, not shape.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2016 Naar de uitgave