Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Substantive/Theoretical Review | Uitgave 3/2015

Child Psychiatry & Human Development 3/2015

Anxiety Disorders and Comorbid Sleep Problems in School-Aged Youth: Review and Future Research Directions

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 3/2015
Auteurs:
Jeremy S. Peterman, Matthew M. Carper, Philip C. Kendall

Abstract

This review examines the relationship between anxiety disorders and sleep related problems (SRPs) in school-aged youth. Following an overview of normative sleep patterns and maturational sleep changes, the review addresses issues related to sleep measurement. SRPs are reviewed in relation to executive functions (e.g. affect regulation) as is the shared role of neurological regions in the regulation of anxiety and sleep. Studies of the association between SRPs and anxiety in anxiety-disordered samples are reviewed with explicit consideration of the potential mechanisms underlying the sleep-anxiety relationship (e.g., arousal, sleep hygiene, parental accommodation). Specific cognitive-behavioral treatments for SRPs and anxiety are reviewed with regard to their impact on comorbid anxiety or SRPs. Methodological limitations are noted and recommendations for future research are proposed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2015

Child Psychiatry & Human Development 3/2015 Naar de uitgave