Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2015

Child Psychiatry & Human Development 1/2015

Anxiety Disorder Symptoms in Chinese Preschool Children

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2015
Auteurs:
Meifang Wang, Jinxia Zhao

Abstract

The present study investigated anxiety disorder symptoms in Chinese preschool children. A total of 1,854 mothers of children aged 3–6 years completed the 28-item Chinese version of Spence Preschool Anxiety Scale (PAS). Results demonstrated that the structure of anxiety in Chinese preschool children included five factors, and this five-factor structure applied to different age and gender groups. Inconsistent with the study by Edwards et al. (J Clin Child Adolesc Psychol 39:400–409, 2010) suggesting that obsessive–compulsive disorder did not comprise an independent factor in Australian preschoolers, this symptom can be viewed as an independent factor in Chinese preschoolers. Younger children displayed higher anxiety levels than older children. Anxiety symptoms of Chinese preschoolers were found at a high level compared to other studies. Substantial differences were found with regard to the content of prevalent anxiety symptoms among Chinese and Australian preschool children. The applicability of the five-factor structure of PAS and research implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2015

Child Psychiatry & Human Development 1/2015 Naar de uitgave