Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-11-2018 | Original Paper | Uitgave 3/2019 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Anxiety and Interpretation of Ambiguity in Autistic Children, Typical Children and Their Mothers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Louise Neil, Hannah White, Katy Warren, Elizabeth Pellicano

Abstract

Anxiety is highly prevalent in autistic children. Yet interpretation biases implicated in anxiety in non-autistic individuals have received little research attention in this group. Twenty-two autistic children and 25 typical children completed an ambiguous scenarios interview and questionnaire-based measures of anxiety. A subsample of mothers completed parent-report and adult relevant versions of the interview and anxiety questionnaires. Autistic children self-reported similar interpretations of ambiguous scenarios, and similar levels of anxiety, to their typical peers. In contrast, mothers of autistic children reported greater levels of anxiety, and more negative interpretations of ambiguous scenarios in both their children and themselves, relative to mothers of typical children. These data highlight the importance of including autistic children’s self-reports when measuring and treating anxiety.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave