Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2010 | Uitgave 6/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2010

Anxiety and Depression in Children with HFASDs: Symptom Levels and Source Differences

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 6/2010
Auteurs:
Christopher Lopata, Jennifer A. Toomey, Jeffery D. Fox, Martin A. Volker, Sabrina Y. Chow, Marcus L. Thomeer, Gloria K. Lee, Jonathan D. Rodgers, Christin A. McDonald, Audrey M. Smerbeck

Abstract

The purpose of this study was to: (1) examine symptom levels of anxiety and depression in children with high-functioning autism spectrum disorders (HFASDs) compared with matched control children using child self-reports and parent ratings; and (2) examine source differences within the two condition groups. An overall multivariate effect indicated significantly elevated depression and anxiety symptoms for children with HFASDs based on parent reports; however no significant between-group differences based on child self-reports. Within-condition source comparisons (parent vs. child) revealed a significant multivariate effect indicating a significant difference in symptoms of depression and anxiety for the HFASD group but none for the control. Correlations between parent and child reports for the HFASD group suggested some positive association between child-reports and parent-reports for depressive symptoms only; however, the difference in average scores reflected a substantial discrepancy in the magnitude of symptoms by rater. Implications for clinical assessment and future research are provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2010 Naar de uitgave