Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Uitgave 8/2014

Journal of Abnormal Child Psychology 8/2014

Analysis of the Convergent and Discriminant Validity of the CBCL, TRF, and YSR in a Clinic-Referred Sample

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Rapson Gomez, Alasdair Vance, Rashika Miranjani Gomez

Abstract

This study used the correlated trait-correlated method minus one model to examine the convergent and discriminant validity of the Child Behavior Checklist (CBCL), Teacher’s Report Form (TRF) and Youth Self-Report (YSR), based on ratings of clinic-referred adolescents. A total of 294 adolescents, comprising 70.5 % males, provided self-ratings on the YSR. The adolescents were also rated by their mothers and teachers on the CBCL and TRF respectively. The findings indicated some support for convergent validity for the CBCL and TRF for Anxious/Depressed, Withdrawn/Depressed and Rule Breaking Behavior, and for the convergent validity for the CBCL and YSR for Rule Breaking Behavior. There was support for the discriminant validity between virtually all the traits. The findings are discussed in relation to the construct validity, cross-informant agreement, and clinical use of the CBCL, TRF and YSR.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Abnormal Child Psychology 8/2014 Naar de uitgave