Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-03-2020 | Original Paper | Uitgave 11/2020 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2020

An Observational Study of Social Interaction Skills and Behaviors in Cornelia de Lange, Fragile X and Rubinstein-Taybi Syndromes

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2020
Auteurs:
Katherine Ellis, Chris Oliver, Chrysi Stefanidou, Ian Apperly, Jo Moss
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We directly assessed the broader aspects of sociability (social enjoyment, social motivation, social interaction skills and social discomfort) in individuals with Cornelia de Lange (CdLS), fragile X (FXS) and Rubinstein-Taybi syndromes (RTS), and their association with autism characteristics and chronological age in these groups. Individuals with FXS (p < 0.01) and RTS (p < 0.01) showed poorer quality of eye contact compared to individuals with CdLS. Individuals with FXS showed less person and more object attention than individuals with CdLS (p < 0.01). Associations between sociability and autism characteristics and chronological age differed between groups, which may indicate divergence in the development and aetiology of different components of sociability across these groups. Findings indicate that individuals with CdLS, FXS and RTS show unique profiles of sociability.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2020 Naar de uitgave