Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2008 | Original Paper | Uitgave 10/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2008

An Investigation of Sleep Characteristics, EEG Abnormalities and Epilepsy in Developmentally Regressed and Non-regressed Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2008
Auteurs:
Flavia Giannotti, Flavia Cortesi, Antonella Cerquiglini, Daniela Miraglia, Cristina Vagnoni, Teresa Sebastiani, Paola Bernabei

Abstract

This study investigated sleep of children with autism and developmental regression and the possible relationship with epilepsy and epileptiform abnormalities. Participants were 104 children with autism (70 non-regressed, 34 regressed) and 162 typically developing children (TD). Results suggested that the regressed group had higher incidence of circadian rhythm disorders than non-regressed children. The regressed group showed higher Children’s Sleep Habits Questionnaire Bedtime Resistance, Sleep Onset Delay, Sleep Duration and Night-Wakings scores. Epilepsy and frequent epileptiform EEG abnormalities were more frequent in regressed children. Past sleep disorders and a history of developmental regression were significantly associated with sleep disorders. This study is an initial step in better understanding sleep problems in regressed children with autism, further studies are necessary to better investigate these aspects.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2008 Naar de uitgave