Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2014 | Original Paper | Uitgave 7/2014 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2014

An Intervention for Sensory Difficulties in Children with Autism: A Randomized Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2014
Auteurs:
Roseann C. Schaaf, Teal Benevides, Zoe Mailloux, Patricia Faller, Joanne Hunt, Elke van Hooydonk, Regina Freeman, Benjamin Leiby, Jocelyn Sendecki, Donna Kelly

Abstract

This study evaluated a manualized intervention for sensory difficulties for children with autism, ages 4–8 years, using a randomized trial design. Diagnosis of autism was confirmed using gold standard measures. Results show that the children in the treatment group (n = 17) who received 30 sessions of the occupational therapy intervention scored significantly higher (p = 0.003, d = 1.2) on Goal Attainment Scales (primary outcome), and also scored significantly better on measures of caregiver assistance in self-care (p = 0.008 d = 0.9) and socialization (p = 0.04, d = 0.7) than the Usual Care control group (n = 15). The study shows high rigor in its measurement of treatment fidelity and use of a manualized protocol, and provides support for the use of this intervention for children with autism. Findings are discussed in terms of their implications for practice and future research.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2014 Naar de uitgave