Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-05-2019 | Original Paper | Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019

An In-Depth Analysis of Expository Writing in Children With and Without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2019
Auteurs:
Elizabeth Hilvert, Denise Davidson, Cheryl M. Scott
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Using detailed linguistic analysis, this study examined the expository writing abilities of school-age children with autism spectrum disorder (ASD) in comparison to neurotypical (NT) children. Associations between executive functioning (EF) and writing ability in children with and without ASD were also explored. Compared to NT peers, children with ASD wrote shorter expository texts that contained more grammatical errors, and needed more assistance from the experimenter to complete the writing assessment. However, the texts of children with and without ASD did not differ in their lexical diversity, use of writing conventions, and overall quality. Analyses also revealed that greater EF was associated with better writing outcomes in both groups. Educational implications of these findings are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019 Naar de uitgave