Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Uitgave 4/2011

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2011

An Evaluation of Behavioral Approach in Adults with ADHD

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 4/2011
Auteurs:
John T. Mitchell, Christopher D. Robertson, Nathan A. Kimbrel, Rosemery O. Nelson-Gray

Abstract

Motivational models emphasizing altered reinforcement sensitivity have been increasingly implicated in etiological accounts of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). Overactive behavioral approach tendencies are identified among these motivational models and are addressed within reinforcement sensitivity theory (RST). RST proposes that overactive behavioral approach is associated with over responsiveness to immediately reinforcing stimuli and results from an overactive appetitive motivational subsystem of the brain—the behavioral approach system. The current study tested the hypothesis that behavioral approach would be higher in a clinical sample of adults diagnosed with ADHD relative to a control group. Experimental and self-report measures of behavioral approach were administered. Behavioral approach was higher in the ADHD group across both methods of assessment. Effect size estimates fell within the medium to large range. Implications for how these findings might be incorporated into future ADHD models are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2011 Naar de uitgave