Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2008 | Original Article | Uitgave 5/2008

Psychological Research 5/2008

An egocentric frame of reference in implicit motor sequence learning

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Jessica K. Witt, James Ashe, Daniel T. Willingham
Belangrijke opmerkingen
This research was supported by National Institute of Health grants R01 MH065598-01A1, R01 NS040106-05, and R01 AG 24106-01A1 to Daniel T. Willingham.

Abstract

We investigated which frame of reference is evoked during implicit motor sequence learning. Participants completed a typical serial reaction time task. In the first experiment, we isolated egocentric and allocentric frames of reference and found that learning was solely in an egocentric reference frame. In a second experiment, we isolated hand-centered space from other egocentric frames of reference. We found that for a one-handed sequencing task, the sequence was coded in an egocentric reference frame but not a hand-centered reference frame. Our results are restricted to implicit learning of novel sequences in the early stages of learning. These findings are consistent with claims that the neural mechanisms involved in motor skill learning operate in egocentric coordinates.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Psychological Research 5/2008 Naar de uitgave