Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2020 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 11/2020 Open Access

Mindfulness 11/2020

An Effectiveness Study of a Digital Mindfulness-Based Program for Upper Secondary Education Students

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 11/2020
Auteurs:
Oskari Lahtinen, Christina Salmivalli
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Objectives

Mindfulness-based programs/interventions (MBPs) are emerging as treatments for anxiety and stress for adults and adolescents. MBPs can also be helpful as universal interventions for healthy subjects. Few studies have looked at how beneficial MBP effects transfer to digital MBPs.

Methods

The study was a randomized controlled trial with 1349 participants aged mostly 16–19. We compared a digital MBP vs. a waitlist condition. Online questionnaire data were collected pre-program, post-program, and at 3-month follow-up.

Results

Completing the MBP resulted in a small-to-moderate reduction in anxiety (F1,681 = 13.71, p < .01, d = .26), a small reduction in depression (F1,686 = 8.54, p < .01, d = .15), and a small increase in psychological quality of life (F1,708 = 3.94, p = .05, d = .16). Attrition rate for the MBP was 41.5%.

Conclusions

The results suggest that digital MBPs can be successful in delivering at least some of the benefits characteristic of face-to-face MBPs.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2020

Mindfulness 11/2020 Naar de uitgave