Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-09-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016

Altered Dynamics of the fMRI Response to Faces in Individuals with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2016
Auteurs:
Natalia M. Kleinhans, Todd Richards, Jessica Greenson, Geraldine Dawson, Elizabeth Aylward
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2565-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Abnormal fMRI habituation in autism spectrum disorders (ASDs) has been proposed as a critical component in social impairment. This study investigated habituation to fearful faces and houses in ASD and whether fMRI measures of brain activity discriminate between ASD and typically developing (TD) controls. Two identical fMRI runs presenting masked fearful faces, houses, and scrambled images were collected. We found significantly slower fMRI responses to fearful faces but not houses in ASD. In addition, the pattern of slow to emerge amygdala activation to faces had robust discriminability [ASD vs. TD; area under the curve (AUC) = .852, p < .001]. In contrast, habituation to houses had no predictive value (AUC = .573, p = .365). Amygdala habituation to emotional faces may be useful for quantifying risk in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 134 kb)
10803_2015_2565_MOESM1_ESM.pdf
Supplementary material 2 (PDF 111 kb)
10803_2015_2565_MOESM2_ESM.pdf
Supplementary material 3 (PDF 22 kb)
10803_2015_2565_MOESM3_ESM.pdf
Supplementary material 4 (PDF 13 kb)
10803_2015_2565_MOESM4_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016 Naar de uitgave