Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-06-2016 | Original Article | Uitgave 1/2017

Child Psychiatry & Human Development 1/2017

Agreement Between Parent- and Self-Reports of Psychopathic Traits and Externalizing Behaviors in a Clinical Sample

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2017
Auteurs:
Yoon Phaik Ooi, Andrea L. Glenn, Rebecca P. Ang, Stefania Vanzetti, Tiziana Falcone, Jens Gaab, Daniel SS Fung

Abstract

A number of studies have identified discrepancies in informant ratings of externalizing behaviors in youth, but it is unclear whether similar discrepancies exist between informants when rating psychopathic traits. In this study, we examined parent–child agreement on ratings of both psychopathic traits and externalizing behaviors, and examined the factors that influence agreement in both of these domains. A total of 282 children between 7 and 16 years (M = 10.60 years, SD = 1.91) from an outpatient child psychiatric clinic participated in this study. Our findings revealed low levels of parent–child agreement on these measures (ICC values ranging from .02 to .30 for psychopathic traits; ICC values ranging from .09 to .30 for externalizing behaviors). In addition, our findings did not support the moderating effects of child’s age, gender, clinical diagnosis, informant, and parental conflict on the relationship between parent- and child-ratings of psychopathic traits and externalizing behaviors. Further research is needed to better understand how parents and child reports of child’s externalizing behaviors and psychopathic traits are similar and/or different from one another and factors that influence these agreements.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Child Psychiatry & Human Development 1/2017 Naar de uitgave