Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-05-2016 | Original Paper | Uitgave 8/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2016

After Early Autism Diagnosis: Changes in Intervention and Parent–Child Interaction

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2016
Auteurs:
Katharine Suma, Lauren B. Adamson, Roger Bakeman, Diana L. Robins, Danielle N. Abrams

Abstract

This study documents the relation between an autism spectrum disorder (ASD) diagnosis, increases in intervention, and changes in parent–child interaction quality. Information about intervention and observations of interaction were collected before diagnosis and a half year after diagnosis for 79 low-risk toddlers who had screened positive for ASD risk during a well-baby checkup. Children diagnosed with ASD (n = 44) were 2.69 times more likely to increase intervention hours. After ASD diagnosis, the relation between intervention and interaction quality was complex: although increases in intervention and interaction quality were only modestly related, the overall amount of intervention after diagnosis was associated with higher quality interactions. Moreover, lower quality interactions before diagnosis significantly increased the likelihood that intervention would increase post-diagnosis.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2016 Naar de uitgave