Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2006 | Uitgave 2/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2006

Affect Regulation and Temperament in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2006
Auteurs:
M. Mary Konstantareas, Kelly Stewart
Affect regulation (AR) and temperament were examined in children with Autism Spectrum Disorder (ASD). To determine AR, children were exposed to a mildly frustrating situation. Temperament was assessed by the Children’s Behavior Questionnaire (CBQ). Children with ASD showed greater variability in AR and used less effective AR strategies compared to controls. Lower academic ability was associated with less effective AR strategies for the ASD while for the controls older age predicted more effective AR strategies. Those with ASD were lower than controls in Attention Focusing, Inhibitory Control, and Soothability. Of the three overarching temperament factors of the CBQ, only Effortful Control but not Negative Affectivity and Surgency/Extraversion distinguished those with ASD from controls. For the ASD group, higher academic ability predicted higher Negative Affectivity. Fewer symptoms and older chronological age predicted higher Effortful Control.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2006 Naar de uitgave

Commentary

Commentary

Ask the Editor

Ask the Editor

Letter to the Editor

Letter to the Editor