Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-08-2016 | Original Paper | Uitgave 12/2016

Journal of Child and Family Studies 12/2016

Affect in Play Scale-Preschool Version: Validation on a Sample of School Age Italian Children

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 12/2016
Auteurs:
Elisa Delvecchio, Daniela di Riso, Jian-Bin Li, Adriana Lis, Claudia Mazzeschi

Abstract

The Affect in Play Scale-Preschool version is a semi-structured measure of cognitive and affective pretend play processes using a 5 min standardized play task devised for preschool children. This study investigated an extension of the scale in a sample of 333 children, aged 6–10 years. Participants were assessed using another measure of play processes, the Affect in Play Scale, a divergent thinking task, the Alternate Uses Test, a measure of school coping, the School Coping measure, and a measure of empathy, the Index of Empathy for Children. External validity with these measures was investigated, using correlational analyses. Construct validity of the scale was assessed using a confirmatory factor analysis approach. A correlated two-factor structure with a cognitive and an affective factor demonstrated the best fit. Implications for the use of this extension to assess cognitive and affective processes in pretend play and developmental outcomes were discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2016

Journal of Child and Family Studies 12/2016 Naar de uitgave