Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Adults with Autism Tend to Undermine the Hidden Environmental Structure: Evidence from a Visual Associative Learning Task

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Laurie-Anne Sapey-Triomphe, Sandrine Sonié, Marie-Anne Hénaff, Jérémie Mattout, Christina Schmitz
Belangrijke opmerkingen
Jérémie Mattout and Christina Schmitz have contributed equally to this work.
A correction to this article is available online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3597-7.

Abstract

The learning-style theory of Autism Spectrum Disorders (ASD) (Qian, Lipkin, Frontiers in Human Neuroscience 5:77, 2011) states that ASD individuals differ from neurotypics in the way they learn and store information about the environment and its structure. ASD would rather adopt a lookup-table strategy (LUT: memorizing each experience), while neurotypics would favor an interpolation style (INT: extracting regularities to generalize). In a series of visual behavioral tasks, we tested this hypothesis in 20 neurotypical and 20 ASD adults. ASD participants had difficulties using the INT style when instructions were hidden but not when instructions were revealed. Rather than an inability to use rules, ASD would be characterized by a disinclination to generalize and infer such rules.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave