Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Original Paper | Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014

Adult Outcomes in Autism: Community Inclusion and Living Skills

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2014
Auteurs:
Kylie M. Gray, Caroline M. Keating, John R. Taffe, Avril V. Brereton, Stewart L. Einfeld, Tessa C. Reardon, Bruce J. Tonge

Abstract

Longitudinal research has demonstrated that social outcomes for adults with autism are restricted, particularly in terms of employment and living arrangements. However, understanding of individual and environmental factors that influence these outcomes is far from complete. This longitudinal study followed a community sample of children and adolescents with autism into adulthood. Social outcomes in relation to community inclusion and living skills were examined, including the predictive role of a range of individual factors and the environment (socio-economic disadvantage). Overall, the degree of community inclusion and living skills was restricted for the majority, and while childhood IQ was an important determinant of these outcomes, it was not the sole predictor. The implications of these findings in relation to interventions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014 Naar de uitgave