Skip to main content
Top

2008 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Adressen, internet-adressen en literatuur

Auteurs : Martine Delfos, Marijke Gottmer

Gepubliceerd in: Leven met autisme

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Onderstaande gegevens zijn aan verandering onderhevig. Om het zo actueel mogelijk te houden, wordt in nieuwe edities het overzicht bijgewerkt. …
Literatuur
go back to reference Asperger, H. (1944/1997). Autistic psychopathy in childhood. Translated and annotated by Uta Frith. In: U. Frith (Ed.), Autism and Asperger syndrome (pp. 37–92). Cambridge: Cambridge University Press. Asperger, H. (1944/1997). Autistic psychopathy in childhood. Translated and annotated by Uta Frith. In: U. Frith (Ed.), Autism and Asperger syndrome (pp. 37–92). Cambridge: Cambridge University Press.
go back to reference Attwood, T. (2001). Het syndroom van Asperger. Een gids voor ouders en hulpverleners. Amsterdam: Harcourt Book Publishers. Attwood, T. (2001). Het syndroom van Asperger. Een gids voor ouders en hulpverleners. Amsterdam: Harcourt Book Publishers.
go back to reference Baron-Cohen, S. (2004). M/V Het verschil. Waarom mannen en vrouwen verschillend denken, voelen en doen. Utrecht: Kosmos. Baron-Cohen, S. (2004). M/V Het verschil. Waarom mannen en vrouwen verschillend denken, voelen en doen. Utrecht: Kosmos.
go back to reference Delfos, M.F. (2001–2008). Een vreemde wereld. Over autisme, het syndroom van Asperger en PDD-NOS. Voor ouders, partners, hulpverleners en de mensen zelf. Amsterdam: SWP. Delfos, M.F. (2001–2008). Een vreemde wereld. Over autisme, het syndroom van Asperger en PDD-NOS. Voor ouders, partners, hulpverleners en de mensen zelf. Amsterdam: SWP.
go back to reference Delfos, M.F. (2002). Autisme in het voortgezet onderwijs. In: Handboek leerlingbegeleiding. Alphen aan den Rijn: Kluwer. Delfos, M.F. (2002). Autisme in het voortgezet onderwijs. In: Handboek leerlingbegeleiding. Alphen aan den Rijn: Kluwer.
go back to reference Delfos, M.F. (2004–2008). De schoonheid van het verschil. Waarom mannen en vrouwen verschillend èn hetzelfde zijn. Amsterdam: Harcourt Book Publishers. Delfos, M.F. (2004–2008). De schoonheid van het verschil. Waarom mannen en vrouwen verschillend èn hetzelfde zijn. Amsterdam: Harcourt Book Publishers.
go back to reference Delfos, M.F. (2003). De wereld van Luuk. Over autisme. Amsterdam: SWP-Niño. Delfos, M.F. (2003). De wereld van Luuk. Over autisme. Amsterdam: SWP-Niño.
go back to reference Delfos, M.F. (Red.)(2005). Asperger in meervoud. Autisme en haar randgebieden. Amsterdam. SWP. Delfos, M.F. (Red.)(2005). Asperger in meervoud. Autisme en haar randgebieden. Amsterdam. SWP.
go back to reference Delfos, M.F. & Fiddelaers-Jaspers. (2007). Moet ik nu huilen? Rouw bij kinderen en jongeren met een stoornis binnen het autismespectrum. Kampen: Ten Have Delfos, M.F. & Fiddelaers-Jaspers. (2007). Moet ik nu huilen? Rouw bij kinderen en jongeren met een stoornis binnen het autismespectrum. Kampen: Ten Have
go back to reference Frith, U. (2005). Autisme. Verklaringen van het raadsel. Berchem: Epo. Frith, U. (2005). Autisme. Verklaringen van het raadsel. Berchem: Epo.
go back to reference Gerland G. (1998). Een echt mens. Antwerpen/Baarn: Houtekiet. Gerland G. (1998). Een echt mens. Antwerpen/Baarn: Houtekiet.
go back to reference Jackson, L. (2003). Mafkezen en het Aspergersyndroom. Amsterdam: Nieuwezijds BV. Jackson, L. (2003). Mafkezen en het Aspergersyndroom. Amsterdam: Nieuwezijds BV.
go back to reference Kanner, L. (1943). Autistic disturbances of affective contact. Nervous Child, 2, 217–250. Kanner, L. (1943). Autistic disturbances of affective contact. Nervous Child, 2, 217–250.
go back to reference Landschip & Modderman, L. (2004). Dubbelklik. Autisme bevraagd en beschreven. Berchem: Epo. Landschip & Modderman, L. (2004). Dubbelklik. Autisme bevraagd en beschreven. Berchem: Epo.
go back to reference Momma, K. (1996). En toen verscheen een regenboog. Hoe ik mijn autistische leven ervaar. Amsterdam: Ooievaar. Momma, K. (1996). En toen verscheen een regenboog. Hoe ik mijn autistische leven ervaar. Amsterdam: Ooievaar.
go back to reference Segar, M. (2002). Coping - Overlevingsgids voor mensen met het Aspergersyndroom. Apeldoorn: Garant. Segar, M. (2002). Coping - Overlevingsgids voor mensen met het Aspergersyndroom. Apeldoorn: Garant.
go back to reference Slater-Walker, G. & C. (2004). Een Asperger-relatie. Een geslaagd huwelijk, bekeken vanuit het gezichtspunt van beide partners. Amsterdam: Nieuwezijds. Slater-Walker, G. & C. (2004). Een Asperger-relatie. Een geslaagd huwelijk, bekeken vanuit het gezichtspunt van beide partners. Amsterdam: Nieuwezijds.
go back to reference Vermeulen, P. (1999). Brein bedriegt. Als autisme niet op autisme lijkt. Gent/Berchem: Vlaamse Dienst Autisme/EPO. Vermeulen, P. (1999). Brein bedriegt. Als autisme niet op autisme lijkt. Gent/Berchem: Vlaamse Dienst Autisme/EPO.
go back to reference Vermeulen, P. (2000). Een gesloten boek. Autisme en emoties. Leuven/ Leusden: Acco. Vermeulen, P. (2000). Een gesloten boek. Autisme en emoties. Leuven/ Leusden: Acco.
go back to reference Wing, L. (2005). Leven met uw autistische kind. Lisse: Harcourt Assesment BV. Wing, L. (2005). Leven met uw autistische kind. Lisse: Harcourt Assesment BV.
go back to reference APA, American Psychiatric Association. (1994). DSM-IV. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. Washington DC: American Psychiatric Association. APA, American Psychiatric Association. (1994). DSM-IV. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. Washington DC: American Psychiatric Association.
go back to reference Didden, R., Palmen, A.M.J.W., & Arts, M.C.M. (2002). Communicatieve vaardigheden bij kinderen en jongeren met autisme. In: B.E.B.M. Huskens & R. Didden (red.), Behandelingsstrategieën bij kinderen en jongeren met autisme. Houten/Diegem: Bohn Stafleu Van Loghum. Didden, R., Palmen, A.M.J.W., & Arts, M.C.M. (2002). Communicatieve vaardigheden bij kinderen en jongeren met autisme. In: B.E.B.M. Huskens & R. Didden (red.), Behandelingsstrategieën bij kinderen en jongeren met autisme. Houten/Diegem: Bohn Stafleu Van Loghum.
go back to reference Happé, F.G.E. (1997). The autobiographical writings of three Aspergers syndrome adults: problems of interpretation and implications for theory. In: U. Frith (Ed.), Autism and Asperger syndrome (pp. 207–242). Cambridge: Cambridge University Press. Happé, F.G.E. (1997). The autobiographical writings of three Aspergers syndrome adults: problems of interpretation and implications for theory. In: U. Frith (Ed.), Autism and Asperger syndrome (pp. 207–242). Cambridge: Cambridge University Press.
go back to reference Happé, F.G.E. (1998). Autism. An introduction to psychological theory. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. Happé, F.G.E. (1998). Autism. An introduction to psychological theory. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press.
go back to reference Pennington, B.F., & Ozonoff, S. (1996). Executive Functions and Developmental Psychopathology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37(1), 51–87.PubMedCrossRef Pennington, B.F., & Ozonoff, S. (1996). Executive Functions and Developmental Psychopathology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37(1), 51–87.PubMedCrossRef
go back to reference Premack, D., & Woodruff, G. (1978). Does the chimpanzee have a theory of mind? The Behavioral and Brain Sciences, 4, 515–526.CrossRef Premack, D., & Woodruff, G. (1978). Does the chimpanzee have a theory of mind? The Behavioral and Brain Sciences, 4, 515–526.CrossRef
Metagegevens
Titel
Adressen, internet-adressen en literatuur
Auteurs
Martine Delfos
Marijke Gottmer
Copyright
2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6639-2_7